دلتاس خاص دلتاس خاص .

دلتاس خاص

شتاب دهنده - شتاب دهنده معمولي

معرفي 10 شتاب دهنده برتر دنيا

يك منطقه ي جنگ زده در خاورميانه، كه مرزهايش در حال حاضر تحت اشغال نظامي يك كشور خارجي يعني اسرائيل است، درواقع كارآفرينان در اينجا به فرودگاه، بنادر، تجارت الكترونيك (مثل علي بابا، Ebay، آمازون و غيره) يا هر مسيري براي تجارت قانوني (تونل هاي زيرزميني غيرقانوني به حساب نمي آيند) و هيچ راه ارتباطي واقعي به جهان خارج دسترسي ندارند. تعجبي ندارد كه آنها برخي از بزرگترين سرمايه‌هاي موجود در منطقه – 2،000،000 لئون – را فراهم مي‌سازند، با در نظر گرفتن اين واقعيت كه از پشتيباني شركاي بين‌المللي طراز اولي برخوردارند كه هر گروه مؤسسي را به حسادت وامي‌دارد؛ از جمله آمازون، بانك توسعه‌ي هلند ، اتحاديه‌ي اروپا، و بانك Blom.

جف چيزهايي درمورد ارزش سهام دار مي داند و اصطلاح «سرمايه داري آگاهانه/Conscious Capitalism » را براي شركت قبلي اش ابداع كرده است، Concinnity Advisors (مشاوران ظرافت)، يك صندوق پوشش ريسك كه بر شناسايي و سرمايه گذاري روي شركت هايي تمركز داشت كه به وسيله ي تأثيرگذاري، ارزش آفريني مي كردند. وقتي به اركان Conscious Venture Labs (آزمايشگاه هاي خطرپذيري آگاهانه) توجه كنيد، متوجه مي شويد كه آنها به نام خود پاي بند هستند چرا كه مي خواهند شتاب دهنده هايشان به شركت ها و سردمداران آموزش بدهند تا «سرمايه داري را به عنوان كاتاليزوري قوي براي منافع جامعه پذيرا باشند. امروزه BongoHive به يك شركت شتاب دهي سرمايه ي انساني چندلايه تبديل شده، كه به واسطه ي برنامه هايي مثل اردوهاي آموزشي، پيش شتاب دهنده ها، شتاب دهنده ها، آكادمي يادگيري، و فضاي كار اشتراكي به پرورش و تربيت نوآوران آينده ي قاره ي آفريقا مي پردازد.

اين شتاب دهنده كه در سال 2011 تأسيس شده، «سرسخت ترين كارآفرينان جهان» توصيف شده، و به فراهم ساختن فرصت هاي تساوي اقتصادي ا ختصاص دارد، به سرعت در حال حل كردن چالش بيكاري جوانان محلّي است كه يكي از بدترين چالش هاي جهان محسوب مي شود. ازجمله، برنامه ي شاخص آنها، يعني «توسط مردم/ By The People» كه جشنواره اي در سطح شهر است و به اعتقاد بعضي ها مي تواند به راحتي در پايتخت آمريكا به معادل جشنواره ي پرطرفدار SXSW تبديل شود كه همه ساله در آستين تگزاس برگزار مي گردد. يكي از تأثيرگذارترين چيزها درمورد Y Combinator ، استارتاپ‌هاي زيادي است كه از آن فارغ‌التحصيل شده‌اند مثل Airbnb، Dropbox، و Twitch ؛ هم‌چنين سخنران‌هاي مشهورش مثل مارك زاكربرگ كه مرتباً با جامعه‌ي استارتاپي در تماس هستند.

 

شتاب دهنده چيست و چگونه كار مي‌كند؟

3″ animation_offset=”” filter_hue=”0″ filter_saturation=”100″ filter_brightness=”100″ filter_contrast=”100″ filter_invert=”0″ filter_sepia=”0″ filter_opacity=”100″ filter_blur=”0″ filter_hue_hover=”0″ filter_saturation_hover=”100″ filter_brightness_hover=”100″ filter_contrast_hover=”100″ filter_invert_hover=”0″ filter_sepia_hover=”0″ filter_opacity_hover=”100″ filter_blur_hover=”0″][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ align_self=”auto” content_layout=”column” align_content=”flex-start” content_wrap=”wrap” spacing=”” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” sticky_display=”normal,sticky” class=”” id=”” type_medium=”” type_small=”” order_medium=”0″ order_small=”0″ dimension_spacing_medium=”” dimension_spacing_small=”” dimension_spacing=”” dimension_margin_medium=”” dimension_margin_small=”” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_medium=”” padding_small=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” hover_type=”none” border_sizes=”” border_color=”” border_style=”solid” border_radius=”” box_shadow=”no” dimension_box_shadow=”” box_shadow_blur=”0″ box_shadow_spread=”0″ box_shadow_color=”” box_shadow_style=”” background_type=”single” gradient_start_color=”” gradient_end_color=”” gradient_start_position=”0″ gradient_end_position=”100″ gradient_type=”linear” radial_direction=”center center” linear_angle=”180″ background_color=”” background_image=”” background_image_id=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” background_blend_mode=”none” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.

[fusion_builder_container type=”flex” hundred_percent=”no” hundred_percent_height=”no” min_height=”” hundred_percent_height_scroll=”no” align_content=”stretch” flex_align_items=”flex-start” flex_justify_content=”flex-start” flex_column_spacing=”” hundred_percent_height_center_content=”yes” equal_height_columns=”no” container_tag=”div” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” status=”published” publish_date=”” class=”” id=”” link_color=”” link_hover_color=”” border_sizes=”” border_sizes_top=”” border_sizes_right=”” border_sizes_bottom=”” border_sizes_left=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing_medium=”” margin_top_medium=”” margin_bottom_medium=”” spacing_small=”” margin_top_small=”” margin_bottom_small=”” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_dimensions_medium=”” padding_top_medium=”” padding_right_medium=”” padding_bottom_medium=”” padding_left_medium=”” padding_dimensions_small=”” padding_top_small=”” padding_right_small=”” padding_bottom_small=”” padding_left_small=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” box_shadow=”no” box_shadow_vertical=”” box_shadow_horizontal=”” box_shadow_blur=”0″ box_shadow_spread=”0″ box_shadow_color=”” box_shadow_style=”” z_index=”” overflow=”” gradient_start_color=”” gradient_end_color=”” gradient_start_position=”0″ gradient_end_position=”100″ gradient_type=”linear” radial_direction=”center center” linear_angle=”180″ background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.

 

شتابدهنده استارتاپ چيست؟ شتابدهي يعني چه؟

شما براي موفقيت در كسب و كارتان نياز به يادگيري و كسب مهارت‌هاي مختلفي چون بازاريابي، ارتباطات، امور مالي و برخي مهارت‌هاي فني داريد، شتابدهنده‌ها به شما امكان يادگيري اين مهارت‌ها را به شما مي‌دهند، روش‌ها و اصول كسب و كار را به شما آموزش مي‌دهند و ترتيبي مي‌دهند تا از تجربيات مديران ديگر بهره ببريد. از اين رو اكثر شتابدهنده‌ها در انتهاي دوره شتابدهي فرصتي را فراهم مي‌كنند كه استارتاپ‌ها، نسخه آزمايشي كسب‌وكارشان را براي منتخبي از سرمايه‌گذاران يا شركت‌هاي علاقه‌مند ارائه دهند تا اينگونه همه شاهد پيشرفت تيم استارتاپي در برنامه باشند و به استارتاپ در ايجاد ارتباطات كاري لازم كمك كنند.

سوالي كه ممكن است براي خيلي‌ها پيش بيايد اين است كه اصلاً چرا استارتاپ‌ها بايد به شركت‌هاي شتابدهنده بپيوندند و اين كاري چه سودي برايشان خواهد داشت؟ براي پاسخ به اين سوال سعي كرديم چند نمونه از مزاياي پيوستن به شتاب دهنده را به طور مختصر برايتان شرح دهيدم. شايد برايتان سوال باشد كه با وجود شتابدهنده‌هاي معمولي، چرا بايد از اين نوع شتابدهنده‌ها براي رشد كسب وكار خود استفاده كنيم؟ در پاسخ به اين سوال، چند مزيت عمده‌ي استفاده از شتابدهنده‌هاي مجازي به جاي شتابدهنده‌هاي معمولي را براي شما ذكر مي‌كنيم. شركت‌هاي شتاب‌دهنده‌ معمولاً خودشان سرمايه مورد نياز استارتاپ‌ها را تامين نمي‌كنند بلكه كاري كه انجام مي‌دهند اين است كه شما را مستقيما به سرمايه‌گذاراني وصل مي‌كنند كه ممكن است ايده شما برايشان جذاب باشد و خواهان سرمايه گذاري روي آن باشند.

البته ناگفته نماند كه شتابدهنده تنها به شما كمك مي‌كند تا بهترين و مناسب‌ترين سرمايه گذار را انتخاب كنيد اما در نهايت اين شما هستيد كه بايد به عنوان صاحب كسب و كار سرمايه‌گذاران را متقاعد كنيد و نظر آن‌ها را به ايده و محصول خود جلب كنيد.  اگر تصميم به راه اندازي استارتاپ داريد و يا اول راهيد و كسب و كار شما رو به رشد است و مي‌خواهيد دامنه فعاليت‌هاي خود را توسعه دهيد، اما توانايي‌تان محدود است، انتخاب يك شتاب دهنده استارتاپ مي‌تواند مسير پيش روي شما را هموار كند. تعامل با بنيان گذاران ديگر و شنيدن تجربيات آن‌ها و چالش‌هايي كه پشت سر گذاشته‌اند به شما يك انگيزه قوي مي‌دهد تا به راهتان ادامه دهيد و به شما يادآوري مي‌كند كه مي‌توانيد بر شك و ترديدهاي خود غلبه كنيد و از موانع عبور كنيد.

 

مراكز حمايت از استارتاپ ها – قسمت سوم: مهمترين دلايل شكست شتاب دهنده ها در جهان

از آنجايي كه طبق آمار ارائه شده در سال ۲۰۱۹، حدود ۶۰٪ شتاب‌دهنده‌هاي شركتي (Corporate) بعد از دو سال شكست مي‌خوردند (منبع)، در اين مقاله قصد داريم مجموعه عوامل مؤثر در شكست شتاب‌دهنده‌ها را بررسي نماييم تا به درك و شناخت روشني در تعيين مسير حركت شتاب‌دهنده‌ها دست يابيم و به تأثير از آن بتوانيم گام‌هاي مؤثري را در جهت رسيدن به موفقيت برداريم. البته در كنار برنامه‌هاي شتاب‌دهي و حمايت از استارتاپ‌ها كه بيشتر بر پايه منتورينگ و آموزش هستند، رويدادها و برنامه‌هاي آموزشي نيز براي سرمايه‌گذاران (برنامه‌هايي مانند ديل كمپ (Deal Camp)؛ كه به سرمايه‌گذاران نحوه‌ سرمايه‌گذاري و انتخاب استارتاپ با بهترين نرخ بازگشت سرمايه را آموزش مي‌دهد) و مديران شتاب‌دهنده‌ها دارد.

به دليل نبود اطلاعات كامل و جامع درباره مراكز حمايت از استارتاپ‌ها پايگاه تكراسا با حمايت و پشتيباني مجموعه «۱۰۰ استارتاپ» به عنوان ياور تحقيقاتي، اقدام به تحقيق در اين موضوع كرده است كه نتايج اين تحقيقات در قالب سري مقاله‌هاي تحقيقاتي «مراكز حمايت از استارتاپ‌ها» به زيست‌بوم كارآفريني ايران عرضه مي‌شود. در اين بخش به منظور درك بهتر از وضعيت استارتاپ‌هاي شتاب‌دهنده با ساير استارتاپ‌ها، قصد داريم استارتاپ‌هاي شركت كرده در شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌هاي شركت نكرده را از لحاظ شاخص ميانگين طول عمر استارتاپ‌ها، ميانگين درآمد و ميانگين تأمين مالي سهام آن‌ها با يكديگر مقايسه كنيم.

پس از دوره‌ انتخاب تيم‌ها، يك تيم به عنوان تيم برتر انتخاب مي‌شود و قبل از برنامه‌ شتاب‌دهي، در حضور سرمايه‌گذاران، منتورها و همكاران شتاب‌دهنده، استارتاپ و ايده‌ي خود را ارائه مي‌دهد كه فرصت بسيار خوبي براي تيم برنده است و رقابت بين تيم‌ها را فشرده‌تر مي‌كند. همچنين در طي دوره، هر هفته شام كاري برگزار مي‌شود كه طي آن همه‌ استارتاپ‌ها دور هم جمع مي‌شوند و يكي از اشخاص برجسته‌ اكوسيستم استارتاپي، كارآفرينان برجسته (مانند مارك زاكربرگ (Mark Zuckerberg) بنيانگذار فيس بوك)، سرمايه‌گذاران و مديران شتاب‌دهنده‌ها سخنراني مي‌كند. در بين اين زمان‌ها، افراد مي‌توانند در رويداد‌هاي استارتاپي مانند استارتاپ ويكند و برنامه‌هايي مانند ميت اند گريت (Meet & Greet) شركت كنند تا با اعضاي شتاب‌دهنده صحبتي داشته باشند؛ همچنين بتوانند شانس قبول شدن خود را در دوره‌ بعدي شتاب‌دهنده افزايش دهند.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۷:۴۱ توسط:ستار يكتا موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :